Is uw organisatie al klaar voor GDPR, hebben uw klanten bijvoorbeeld al het recht om ‘vergeten’ te worden? Op 25 mei 2018 moeten alle organisaties in de EU de General Data Protection Regulation geïmplementeerd hebben. Organisaties moeten analyseren welke klantgegevens zij bewaren en welke systemen aangepast moeten worden om te voldoen aan de regelgeving. Vervolgens moet de software aangepast worden en moet inbreuk op de richtlijnen, bijvoorbeeld het lekken van gegevens, gerapporteerd worden. De GDPR oplossing van Software AG bestaat uit een aantal componenten. U wordt geholpen om in kaart te brengen welke gegevens worden onderhouden in welke systemen, en of die systemen aangepast moeten worden, bijvoorbeeld door het tonen van het gegevensbeleid aan de klanten en de vraag stellen of klanten daarmee instemmen. De ARIS GRC oplossing, een combinatie van ARIS en Alfabet, biedt alle tools en ook een procedural model (plan van aanpak) voor organisaties om te voldoen aan GDPR. Het voordeel van Software AG’s GDPR aanpak is dat deze ook gebruikt kan worden voor het maken van klant profielen ten behoeve van een ‘customer intimacy’ bedrijfsmodel.
Klik hier voor implementatie en praktijkvoorbeelden.
Klik hier voor een voorbeeld van een maatwerk Anti-Bribery e-learning.